informasjon øker salget

Svar på alle spørsmål som besøkende på nettstedet kan tenke seg å ha!

Å sikre at besøkende på nettstedet finner svar på alle spørsmål de
måtte ha, er det samme som å øke sjansene for flere kunder og økt salg.

Fornøydhet via informasjon

Den enkleste måten å gjøre kunder å besøkende fornøyde, er å ha så mye informasjon tilgjengelig at de finner svar på alle sine spørsmål.

Din Digitale Butler - Bloggsak om å svare på alle spørsmål en besøkende måtte ha.
Din Digitale Butler - Bloggsak om å svare på alle spørsmål en besøkende måtte ha.

Når alle publiserer

I dag kan alle utvikle og publisere digital kommunikasjon. Bilder og selfi-filmer kan tas på strak arm og enkelt publiseres ut på sosiale arenaer. Og det er kort vei fra tankegods til meningsytring om stort og smått. Men skapes resultatene som ønskes, eller bidras det mest til den digitale støyen? Min erfaring er at gode resultater skapes av godt planlagte og gjennomtenkte prosjekter.

Din Digitale Butler - Bloggsak om å svare på alle spørsmål en besøkende måtte ha.

Hvordan informasjon vinner kunder

Tenk deg at du og familien for første gang skal kjøpe og ta i bruk en kano. Som nybegynner vil man ha svar på mange spørsmål før man velger det som oppfattes som det beste valget..

Det finnes et utall ulike kanoer i ulike matrialer og for ulik type bruk. Og for hver bruksgruppe er det mye å velge mellom når det gjelder både vekt, holdbarhet, stabilitet, og lasteevne for å nevne noe.

I tillegg vil man vite hvordan man padler. Hvordan man reparerer en kano når man er på tur og uhellet er ute? Hvordan sikrer man bagasjen? Hvor mye vind tåler egentlig denne kanoen før det er farlig å padle? Hvordan styrer jeg en kano i små stryk, og hvor kan jeg finne de beste kano-opplevelsene?

Ville du ikke like å få svar på alt dette, og samtidig få tilgang til annen nyttig informasjon om kanopadling?

Det optimale nettstedet svarer på alle disse spørsmålene

En profesjonell kanobutikk vil sørge for at potensielle kunder enkelt finner svar på alle tenkelige spørsmål. Også på de spørsmålene de ikke visste at de hadde.

Et slikt nettsted har opplæringsvideoer og massevis med smarte tips for både nybegynnere og mer erfarne. Innholdet ledsages av gode og informative bilder, og all informasjon er logisk strukturert og byr på intuitiv navigering.

Det er enkelt og lukrativt

For de fleste virksomheter vil det være enkelt å finne ut hva besøkende søker svar på eller kunnskap om. Sentralbord, salgs- og kundekonsulenter, markedsfolk og de som eventuelt drifter nettsidene, er alle i stand til å lage lister med typiske spørsmål. La flest mulig i organisajonen være med på å lage listen. Prioritering av innholdet som skal skrives kan komme senere.

Struktur og logisk navigasjon skal lede besøkende rett til riktig informasjon. Kort vei - rask vei. Kundene blir svært fornøyde, og det samme blir Google.

Din Digitale Butler - Bloggsak om å svare på alle spørsmål en besøkende måtte ha.

Resultater kommer ikke av seg selv. Invester der det er mest lønnsomt!

Selv om man investerer i topp-notch optimalisering, lykkes med å posisjonere seg øverst på Googles søkeresultat-side. Selv om man skriver det mest relevante innholdet for kunder og svarer på alle spørsmål. Man har likevel ingen garanti for at salget økes. Kanskje prisen er for høy?

For det er jo slik at det er mange faktorer som påvirker kunders endelige valg. Alle forbrukere sammenligner priser og pris vil ofte være avgjørende - men ikke alltid!

Produktkvalitet, kundeservice, pris, tilgjengelighet/leveransdyktighet, bransje-/produktkunnskap, lokal markedslojalitet og konsumenters anbefalinger er andre salgsdrivende faktorer. Rask levering kan i mange tilfeller utligne en noe dyrere pris. Et sterkt merkenavn kan også trumfe pris fordi man føler seg tryggere på leverandøren. Telenor har eksempelvis vært dyrere enn andre men likevel tiltrukket og beholdt kunder.

Det å svare på alle spørsmål gir derfor selvsagt ingen garanti for salg, men det er en utrolig viktig faktor for å holde på besøkende når de først kommer til nettstedet. Deretter vil alle nevnte faktorer i avsnittet over bidra til endelige valg. I tillegg jobber vi med det som kalles konverteringsoptimalisering. Elementer på nettstedet som kan påvirke til salg og handling.


Ønsker du rådgiving eller praktisk hjelp med å utvikle og strukturere innhold og gjennomføre optimaliseringsprosesser, er du velkommen til å ta kontakt med oss.

Dato: 24. februar 2019
Steven Jæger
steven@dindigitalebutler.no

Din Digitale Butler ivaretar alle dine digitale behov! Ring oss på 95431815

Om oss

Som Din Digitale Butler kan vi ivareta alle dine digitale behov. Vi utvikler optimaliserte løsninger med alt innhold, foto- og filmtjenester! Vi følger deg opp med personaliserte tips og triks slik at dine digitale aktiviteter alltid er optimalt trimmet.

Tjenester

  • Nettsideproduksjon
  • SEO og synlighet hos Google
  • Konverteringsoptimalisering
  • Innholdsproduksjon
  • Filmproduksjon
  • Fototjenester
  • Grafisk design
  • Messestand-design
  • Printtjenester (Brosjyrer o.l.)

© 2019 Alle rettigheter Din Digitale Butler